Geschiedenis

In 1937 wordt de Christelijke Nationale School in Houten opgericht in 2 lokalen van de openbare school 't Groentje op het Oude Dorp. De bouw van een nieuwe school aan de Lobbendijk wordt door de komst van de oorlog uitgesteld. Op 28 november 1944 wordt de school verwoest door een Engels bombardement. In de school bevonden zich 50 duitsers, maar het doel was de Duitse generaal Hans Wolfgang Reinhard en zijn staf die in vijf panden aan de Herenweg waren gehuisvest. Het oude stationsgebouw wordt als 'noodschool' gebruikt. Op 2 september 1949 vindt de officiële opening van de school aan de Lobbendijk 16 plaats. De kleuterschool wordt in 1974 aan de school toegevoegd. Zij krijgen de namen Christelijke Basisschool en Christelijke Kleuterschool. In 1975 wordt de kleuterschool "Kleuteroord" en de basisschool "Johannes Bogermanschool".

De school wordt te klein: een aantal jaren wordt groep 8 gehuisvest in "De Bron" en een kleutergroep in het noodlokaal op het achterplein. In 2008 vinden twee groepen onderdak in basisschool "De Wegwijzer". Na heel wat jaren overleg met de gemeente kan er in 2013 een nieuw schoolgebouw worden geopend aan de Tuibrug 10.